9 Aralık 2010 Perşembe

İDRAR YAPARKEN YANMA

İdrar Yaparken yanma paroblemim var

35 yaşındayım, 7 yıllık evliyim. İdrar yaparken yanma, akıntı problemi ile bir hafta önce doktora başvurdum. Birtakım tahliller istedi ve bana klamidya adlı hastalığa yakalandığımı söyledi. Bu hastalık nedir? Korunmak ve tedavi olmak için ne yapmalıyım?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Vajinada görülen bir enfeksiyondur, sık olarak görülmektedir. Uygun tedavi (antibiyotikler gibi) ile kısa sürede şikayetlerinizin geçeceğini sanıyorum.

6 aylık hamileyim, lazer epilasyon yaptırayım mı?

Ben hamileyim ve genital bölgeme lazer epilasyon yaptırmak istiyorum. Daha önce 3 bebeğim karnımda 1,5 ve 2 aylıkken öldü. Kürtajla aldırdım. Şimdiki hamileliğim doktor kontrolünde iyi gidiyor. 6 aylık hamileyim, acaba epilasyon yaptırsam bebeğim zarar görür mü? Bu arada yüzüme lazer epilasyon yaptırdım. O zaman da hamileydim.

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Lazer ile epilasyonun bir zararı olmadığını söylemiştim. Bu gebelik için de geçerli. Fakat özellikle yüzde yapılacak epilasyonlarda biraz dikkatli olunmalı. Çünkü gebelikte pigmentlerede bir artış olur (Mesela meme ucu çevresinin rengi koyulaşır. Göbekten aşağıya doğru inen bir çizgi vardır. Gebe olmayanda belli belirsizken gebelikte bu çizgi net olarak ortaya çıkar). Bu özel durum nedeniyle gebelerin yüzlerinde epilasyon için lazeri çok tavsiye etmiyorlar. Genital bölgede böyle bir sorun yok ama siz 3 bebek kaybetmişsiniz. Bence bu işlerle şimdilik uğraşmayın. [Hamilelikte Lazer Epilasyon]

5 aydır bekliyoruz, çocuğumuz olmadı


16 aylık evliyim, 5 ay önce çocuk sahibi olmaya karar verdik. Eşim 28, ben ise 23 yaşındayım. Ama hâlâ hamile kalamadım. Sizce doktora gitmeli miyim yoksa daha beklemeli miyim?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Yaşınız çok genç. Bu yüzden ben bekleyebileceğinizi düşünüyorum. Eğer 5-6 ay içinde hala gebe kalamazsanız bir doktora başvurursunuz. Bu arada söylemek istediğim önemli bir nokta şu: Bu işi problem haline getirmeyin. "Ben bu ay gebe kalamadım" diye adet günlerini hesaplamaya, adet günü yaklaştıkça sadece bu konuyu düşünür hale gelmemeye çalışın. Stresin de kötü yönde etkisi var.

9 aylık evliyim, korunmuyorum ama hamile kalamadım.

25 yaşında bir kadınım. 9 aylık evliyim ama hamile kalamadım. Test sonuçlarımı size yazıyorum. Bu test yapıldığında adetimin üçüne günüydü. Eşimin sperm sayısı da canlı 93000. Sizce her şey normal mi? Sigara kullanıyor olmam bunu etkiliyor mu? Hamile kalmak için yapmam gereken özel bir şeyler var mı?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - 25 yaşındaki bir kadın için yolladığınız hormon sonuçları normal değil. FSH, yumurtalıkların çalışması ve yumurtanın gelişmesini sağlayan bir hormon. Bu hormon sayesinde kadınlık hormonu dediğimiz estrojen salgılanıyor. Sizin FSH'ınız çok yüksek değerlerde. Buradan yumurtalıkların çalışmasının yavaşladığı ve bu nedenle FSH hormonunun normalin çok üzerinde salgılandığı sonucunu çıkarabiliriz. Menopoza yakın dönemlerde de böyle olmakta. Yumurtalıklar çalışmasını yavaşlattığı için FSH yükselmektedir. Bence bu testi tekrar yaptırın. Eşinizin spermine gelince; eğer yanlış yazmamışsanız orada da sayısal bir eksiklik var. Bir milyonun altında. Bence siz bir tüp bebek merkezine müracaat edin ve testler yenilensin. Son duruma göre size yapılabilecek şeyler yeniden gözden geçirilsin.

0 yorum:

Yorum Gönder