18 Ocak 2011 Salı

BİR GÖĞSÜM DİĞERİNDEN DAHA BÜYÜK

Bir göğsüm diğerinden daha büyük (Sorularınızın yanıtları)
Özel Şişli Florence Nightingale Hastanesi Genel Cerrahi Uzmanı Prof. Dr. Korhan Taviloğlu genel cerrahi ile ilgili sorularınızı yanıtlıyor.


Sağ meme içinde sol memeden daha sert bir kitle hissediyorum. Bebek emzirmeyi 2 ay önce bıraktım. ondan kaynaklanabilir mi. Yoksa başka bir şeyden şüphelenmeli miyim. 35 yaşındayım. yine aynı göğsümde zaman zaman özellikle sinirlenince ağrı da hissediyorum. Ailede meme kanseri yok. teşekkürler


Geçmiş olsun, anlattığınız bilgiler doğrultusunda bu ön planda sizin lohusalik döneminize ait bir meme kanalı genişlemesi veya halk arasında anılan adı ile süt kisti olabilir. Tabii ki öncelikle tanı için meme muayenesi olmanız gerekir.
Yirmi yaşından itibaren her ay düzenli bir şekilde kendi memelerinizi muayene etmekte fayda vardır. Böylece memelerinizin doğal yapısına aşina olur ve herhangi bir değişiklik veya kitle söz konusu olduğunda kolayca ayırt edebilirsiniz. Adet dönemlerinde memelerde dolgunluk ve sertleşme olur. Dolayısıyla kendi kendine meme muayenesi yapmak için en uygun zaman adet kanamasından sonraki haftadır.

Meme kitleleri iyi huylu (selim) veya kötü huylu (habis) olabilirler. Memede iyi huylu kitleler: fibrokistik meme hastalığı, lipomlar (yağ bezeleri), fibroadenomlar (ağrısız iyi huylu meme kitleleri) papillomlardır (ana süt kanalı duvarında gelişen siğil benzeri yapılar). Memenin kötü huylu (habis) tümörleri ise: meme kanalı kanserleri (en sık olan habis meme tümörü tipi), meme bezi kanserleri: (meme bezinin kendisinden kaynaklanan ve lobüler kanser adı verilen kanser tipi), ara dokuların habis tümörleridir (en nadir olan meme kanseri türü).

Meme muayenesini takiben, meme ultrasonu, mamografi gibi tetkikler yapmaktayız. Sıvı olan kistlerden iğne ile örnek alıp patoloji tetkiki yapabiliyoruz veya katı olan kitlelerden iğne batırarak ince iğne aspirasyon biyopsisi dediğimiz patoloji tetkiki yapabiliyoruz. Bu yöntemler çok çeşitli, ancak burada ana dayanak sizin Genel Cerrahi muayenesi olmanız.
Göğsümde iki aydır ağrı var kolumada vuruyo ve dışıda soyulmuş durumda adetimle alakalı olduğunu sandım ama hep aprı var kendim muayene ettim elime bişi gelmiyo ne olabilir?

Kadınların doktora en sık başvurmasına neden olan meme şikayeti; meme ağrısıdır. Sağlıklı kadınların çoğunda hafif veya şiddetli, özellikle adet döneminden önce ortaya çıkan meme ağrısı vardır. Bu belirtiyle doktora yapılan başvuruların önemli bir kısmında neden çevresindeki olaylardan etkilenerek meme kanserine yakalanmış olma korkusudur. Memenizin soyulması basit iltihap, egzema, vb. birçok nedenden olabilir. Bu nedenle mutlaka muayene olmanızda yarar var.

Sigara kullanımı, fazla kahve (kafein) tüketimi ve stres, meme ağrısını arttıran nedenler arasında yer alır. Meme ağrıları adet döneminin herhangi bir döneminde yani adetten bağımsız bir şekilde ortaya çıkabilirler. Bazı meme ağrıları ise dönemseldir. Meme ağrısının en sık sebebi memedeki yapısal değişiklikler (fibrokistik değişiklikler: kanserle ilişkisi yoktur), kistler ve iltihaplardır. Kanserin meme ağrısına yol açması pek olağan değildir (kanserlerin %1-2’sinde meme ağrısı olur).

Özellikle adet öncesi dönemde ortaya çıkan ve adet kanamasıyla birlikte ortadan kaybolan meme ağrıları doğurganlık çağında sık görülürler. Adet öncesi sendromunun belirtilerinden biri olarak ortaya çıkabilecekleri gibi adet öncesi dönemin tek belirtisi de olabilirler. Dönemsel meme ağrıları sıklıkla otuzlu yaşlarda görülür ve adet kanamasından 7-10 gün önce başlar ve adetin başlamasıyla ağrı şiddeti azalır. Ağrı genellikle her iki memede mevcuttur ve meme dokusunun en yoğun olduğu üst dış kadranlarda daha sık ve şiddetlidir. Dönemsel meme ağrısı koltukaltı bölgesine, kola ve hatta dirseğe doğru yayılabilir. Dönemsel meme ağrısı basit bir hassasiyet şeklinde olabileceği gibi, sütyen giyilmesinin bile ağrıyı şiddetlendirdiği, biriyle kucaklaşmanın veya yüz üstü yatmanın bile dayanılmaz olduğu durumlar da söz konusu olabilir. Bu tür ağrılar sıklıkla kronikleşir ve kadınların % 80'inde ağrılar menopoza kadar devam eder.

Adet dönemiyle hiçbir ilişkisi olmayan ve nedeni tam olarak aydınlatılamamış tipte meme ağrıları genellikle 40 yaşından sonra ortaya çıkar ve bazen menopoz çağındaki kadınlarda da oluşabilir. Ağrılar düzensiz aralıklarla oluşur ve meme dokusunun bir bölümünde olabileceği gibi tüm memeye de yayılabilir. Bu tür ağrılar genellikle "yanma", "çekilme", "sızlama", "zonklama" şeklinde olabilir. Dönemsel ağrılarda olduğu gibi koltukaltı bölgesine veya kola yayılabilirler. Bu tür ağrılar başladıktan sonra 2-3 yıl devam edebilir. Kadınların yarısında ağrılar bu süre içerisinde hafifleyerek kendiliğinden geçer.
Merhaba doktor bey ben 24 yaşındayım bir çocuğum var hamilelik dönemimde koltuk altında şişlik vardı ve 8 yıldan sonra o şişlik bir daha oluştu ve çok ağrıyo ikinci çocuğu istiyoruz hamilemiyim bilmiyorum değilsem neden oluştu şişlik yada hamilelikle ne alakası var bu durumun.

Size geçmiş olsun. Koltukaltı şişliklerinin hamilelik ile bir ilgisi olmasa gerek. Bunlar muhtemelen koltukaltı kıl ve ter bezlerinizde iltihaplanmadan kaynaklanabilir. Halk arasında kıl kökü iltihabı veya köpek memesi olarak adlandırılan bir sorun olabilir. Öncelikle, bir Deri Hastalıkları veya Genel Cerrahi Uzmanı'na muayene olmanızda yarar var.
Benim sağ gögüsüm sol gögüsüme nazaran daha büyük kontrol ediyorum elliyorum içine bakıyorum meme kanseri olabilirmiyim diye (Allah Korusun!) bi tuhaflık var ama anlayamadım sizce neden bi gögüsün daha büyük ?

Geçmiş olsun. Her insanda bir organ diğerinden daha büyük olabilir. Genellikle insanlarda iki el ve iki ayak çoğunlukla birbirinin aynı ebadında olmazlar. Burada memelerden birinin büyük olması çoğunlukla bir sorun yaratmaz. Ancak, yine de rutin bir meme muayenesi olmanız yararlıdır.
Ameliyatları sizmi yapıyorsunuz yani bıçağı sizmi elnize alıyorsunz yoksa sadece gözetmen olarak mı giriyorsunuz annem guatr ameliyatı olacak ve çok endeşeliyiz beni bilgilendirirsenz sevinirim.

Öncelikle, size geçmis olsun Genel Cerrahi'de 23 yillik gecmisimde hicbir ameliyata gozetmen olarak girmedim ve tamamini kendim yaptim. Sizin kafanizda karmasa olusturan konu sadece egitim yapilan devlet hastaneleri veya benim de uzun yillar görev yaptigim asistan yetistirilen Universite hastanelerinde olur. Egitim hastaneleri disinda, hastalar sadece Cerrah kim ise A'dan Z'ye ameliyati o kisi ustlenir.

0 yorum:

Yorum Gönder