29 Ocak 2011 Cumartesi

SARKOM TEDAVİSİ


Kadınlarda rahimde meydana gelen bir tür kanser olan sarkomun bir an önce tedavi edilmesi gerekiyor. Çünkü tehlikeli ve hızlı ilerleyen bir hastalık. En etkili tedavi yolu cerrahi operasyon. Ardından kemoterapi yapılabilir.

Sarkom diye bir hastalığım var, ne yapmalıyım?
1 yıl önce rahim ameliyatı oldum ve Sarkom denen bir hastalık olduğu söylendi. Ameliyat sonrasında bana radyoterapi yapıldı. 2-3 aydır karnımda ağrı ve göbeğimin hemen altında bir sertlik oluşmaya başladı. Tekrar doktora gittim. Göbeğin hemen altında oluşan sertlikten biyopsi alındı ve "Hastalık tekrarlamış" denildi. Ayrıca rahmin alındığı yerde de bir kitle görüldü. Onun da aynı tümörden olduğunu söylediler. Bana ne yapacaklarına hala karar veremediler. Kemoterapi yapmayı düşünüyorlar. Siz ne dersiniz?

Cevap :


"Sarkom hızlı gelişen ve epey tehlikeli bir hastalık. En etkin tedavisi cerrahi (yani ameliyat) bunun dışında radyoterapi ve kemoterapiden çok yarar sağlanamıyor. Sizin durumunuza gelince jinekolojik onkoloji dalında uzman kişilerce hemen görünmeniz şart. Yapılacak testlerin sonunda eğer başka yerlere yayılma yoksa en kısa zamanda ameliyat edilip içerideki tüm tümörlerin çıkarılması gerekir. Belki ondan sonra kemoterapi düşünülebilir. Ameliyat olmadan kemoterapinin hiç faydası olmayacaktır sanıyorum."

0 yorum:

Yorum Gönder