2 Şubat 2011 Çarşamba

CİNSEL İLİŞKİ SIRASINDA ACI HİSSİ

Vajinismus, Cinsel ilişki sırasında kadının vajen kaslarını istemsiz bir biçimde kasması sonucunda cinsel birleşmenin hiç olamaması ya da çok zor gerçekleşmesi durumu olarak tanımlanır.

21 yaşında yeni evlenmiş bir kadınım. Evlendiğimizden beri eşimle ilişkiye giremiyoruz. Ben kendimi çok kasıyorum ve korkuyorum. Bu evliliğimizde de sorun olmaya başladı. Ne yapmam gerekir?VAJİNİSMUS Çaresiz Değildir

Ülkemizde çok görülen sorunlardan biri de sizin yaşadığınız sorun, yani vajinismus. Genç kızların çocukluk çağından başlayarak yeterli cinsel eğitim almamış olması, toplumsal ve ailevi baskılar ve bu konunun tabu olarak görülmesi sonucunda birçok genç kızda ilk ilişki sırasında vaginusmus denilen bu tabloyu ortaya çıkıyor. Bazı çiftler bu sorun için bir uzmandan yardım isterken, birçok çift bu sorunu kendi kendine çözmeye çalışıyorlar ve ortaya istenmeyen sonuçlar çıkabiliyor. Sizin yapmanız gereken öncelikle bir jinekologa başvurmanız. O fiziksel bir sorun olmadığını söylerse, sorununuz ancak bir cinsel terapist yardımı ile çözülebilir. Bu amaçla cinsel terapistlere başvuran her hasta sorundan kurtulmuştur.



Vajinismus'un kısaca belirtileri nelerdir? (www.vajinismus.biz)


  • Birleşme sağlanıyor ancak hareket etmek canımı acıtıyor ve durmak zorunda kalıyoruz.



  • Benim de çabalamama rağmen hiç kimseyle tam olarak birleşme gerçekleşmedi.



  • Bugüne kadar hiç acısız cinsel birleşme gerçekleştirmedim.



  • İlişkiye girmeye teşebbüs ettikten sonra yanıcı tarzda bir acı hissediyorum.



  • Partnerim içime girmeyi denediğinde duvara çarpmış gibi oluyor.



  • Cinsel ilişkiyi tamamlayamıyorum.



  • Kolay olmamasına rağmen tam olarak birleşme sağlanması için zorluyoruz.



  • Gerçekten cinsel ilişkiye girmek istesem bile vajinamı sıkıyor gibi görünüyorum.



  • Bir çok defa cinsel ilişkiye girmeyi denemiş olmama rağmen hala bakireyim.



  • Tampon kullanamıyorum çünkü tamponu vajina içine yerleştirmek çok zor.



  • Bugüne kadar jinekolojik muayeneyi tamamlayamadım.




Kesinlikle cerrahi uygulamalar ve istenmeyen terapik uygulamalardan kaçınılmalıdır.











Vajinismus  ilaç ve destekleme amaçlı drug kullanımının  çözümde yeri olmadığı gibi hipnoz yöntemini ise  çözümsüz kalmadığınız sürece uygulamaması gerekir. Çok özel durumlarda ve bu konuda kesinlikle yeterli tecrübe ve deneyiminiz varsa sınırlı olarak uygulanabilinir. Aksi takdirde hastada daha olumsuz gelişmelerin oluşmasına neden olabilmektedir.









0 yorum:

Yorum Gönder