30 Kasım 2010 Salı

Düşük Yapma Nedenleri

düşük
Neden düşük yapıyorum?

32 yaşındayım. 2 aylık düşük yaptım. Bir süre sonra 1.5 aylıkken bir düşük daha yaptım. Bunun nedenleri ne olabilir?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Düşük nedenleri epey fazla. Erkekle ilgili olarak spermin kusurları olabilir, genetik bozukluklar olabilir. Sizde hormonal nedenler, rahmin yapısal bozuklukları, geçirilmiş veya halen mevcut olan bazı enfeksiyon, metabolizma hastalıkları gibi pek çok nedene bağlı düşükler görülebilir. Yeni bir gebeliğe başlamadan önce bunların araştırılması gerekiyor.

Mantardan Kurtulamıyorum, ne yapmam gerekiyor.


CIN III çıktığı için serviks alındı. HPV 33 çıkmıştı. Şimdi bitmeyen mantar enfeksiyonum var. Çeşitli kremler kullandım ama düzelmiyor. Acaba ne yapmam gerekiyor? Vajinamı kaplayan bir beyaz tabaka nedir?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Tedaviden sonra en az bir yıl prezervatifsiz ilişkide bulunmamanız gerekir. Çünkü eşinizde (veya arkadaşınız) bu virüs halen vardır. Tedaviden sonra da sizde muhtemelen yine HPV bulunabilir. Bence tekrar smear aldırın. Bunun dışında vajindaki beyaz tabaka dediğiniz nedir? Neden oluyor gibi soruların cevabını görmeden verebilmek çok zor. Doktorunuzla tekrar konuşmanızda yarar var.

Kürtaj olmak zorundayım.

18 yaşındayım ve 6 haftalık hamileyim. Kürtaj yaptıracağım çünkü doğuramam. Çok istesem de imkansız. Kürtajdan korkuyorum, bünyem de zayıf. Sizce lokal anestezi mi yoksa genel anestezi mi yaptırmalıyım?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Kürtaj konusunda karar vermeden önce bence çok iyi düşünün... Pek çok hastanın çocuğunu aldırdıktan sonra ilerleyen yıllarında çocuğum olsun diye yıllarca uğraştıklarını, her kadın doğum hekimi görmüştür. Bu, her kürtaj olanın başına bir sorun gelecek demek tabii ki değil. Ama benim söylediğim de yaşanan, görülen bir olay. Eğer kürtaj olmaya kesin karar vereceksiniz, artık bu devirde lokalle bu iş pek yapılmıyor. Herhalde sizin doktorunuz da ufak bir anestezi verdirerek yapacaktır kürtajınızı.

Yumurtlamamda sorun varmış

24 yaşında bir kızım. Benim şikayetim el ve ayaklarımda ateş basmaları, yanmalar. Adetim bittikten 1 hafta sonra doktora gittim, test sonuçlarını size yolluyorum. Ultrason çekildi. Doktorum "Yumurtlamanda sorun var" dedi ve bana Diana 35 verdi. Henüz kullanmaya başlamadım. 6 ay boyunca adetimin ilk gününden itibaren 3 hafta kullanıp 1 hafta ara verecek şekilde kullanmam gerekiyormuş. Doktora "Bu ilaç kilo yapıyormuş" dediğimde bana "Aksine seni zayıflatacak çünkü karın çevresinde yağlanman var" Bir de benim her ay adetim düzenli olarak gününde geliyor ama çok sancı çekiyorum. Yumurtlamamdaki sorun sizce bundan dolayı olabilir mi?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Hormon değerleriniz normal. Doktorunuz yumurtlama sorunu var dediğine göre verdiği ilaç yumurtalıkların çalışmasını düzene sokacak. Büyük olasılıkla adet ağrıları duracaktır. Kilo aldırma konusuna gelince; özellikle pölikistik over'i olan hastalarda kalça ve bel çevresinde ciddi artış olmaktadır. Hormonların düzene sokulması ve biraz da hastanın diyet ve spor yapması, kilo vermeyi ciddi şekilde kolaylaştırmaktadır.

Bende ve eşimde HPV var

Bende ve eşimde HPV var. Her yıl düzenli olarak smear incelemesi içeren bir muayeneden geçiyorum. Bu virüsün rahim ağzı kanserinde etkili olduğunu duymuştum. Ancak benim merak ettiğim genital organlar dışında etkili olup olmadığı. Yani oral seks yoluyla bulaşma özelliği var mıdır?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - HPV genital organlar dışında anüste, ağız mukozasında, erkekte ise peniste kanser yapabilmektedir. Rahim ağzı kanserinde olduğu gibi diğer organlarda da belirli aralarla tarama yaparak kanser başlamadan yakalanması gibi bir metod henüz yok. "HPV bende ve eşimde var" diyorsunuz. Her HPV tipi kanser yapmıyor. Kanser yapanlar ülkemizde en çok 16-18 tipleri. İsterseniz HPV tipine baktırabilirsiniz.

İlaçları alayım mı, bırakayım mı?

21 yaşındayım. Adet düzenliği için doktora gittim. Bütün tahlililer yapıldı ve yumurtalıklarımda 5 mm'lik kist görüldü. Polikistik över denip Diana 35 isimli ilaç verildi. Yan etkileri oolunca doktor ilacı değiştirdi ama ben sürekli kilo alıyorum Ne yapmam gerektiğini bilemiyorum ama bu ilaçları kullanmak istemiyorum.

5 mm kist için bu ilaçları kullanmaya gerek var mı? İlaca devam edeyim mi yoksa bırakayım mı?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Doktorunuz size 5 mm'lik kist için değil, polikistik over tedavisi için o ilacı vermiştir. Polikistik over'de yumurtlama olmadığı için pek çok yumurta gelişmeye başlar ve yumurtalık yüzeyine kadar gelir fakat yırtılıp içindeki yumurtayı atamadığı için yumurtalık içinden pek çok kistler bulunur. Bu bozukluk kilo artışı, tüylerde artış, adet düzensizliği, gebe kalamama gibi durumların oluşmasına neden olur. Size verilen doğum kontrol ilacı yumurtalıkların düzenli çalışmasına yardımcı olmaktadır. Bu arada şeker metabolizmanızıda inceletin. Çoğu hastada kan şekerinin normal olmadığı görülmektedir. Bu tedavi epey uzun sürmektedir. Sizin mutlaka kilo sorununuzu halletmeniz gerekiyor. Kesinlikle zayıflamalısınız. Diyet yapın, spor yapın ama mutlaka kilo vermeye çalışın ve doktor tavsiyelerine uyun.

0 yorum:

Yorum Gönder