7 Aralık 2010 Salı

ADETLERİM DÜZENSİZ ÇOCUĞUM OLUR MU?

Adetlerim düzensiz, acaba çocuğum olur mu?

20 yaşındayım ve 3 yıllık evliyim. Çocuk için doktora gittik. Adetlerim çok düzensiz. Doktor kan tahlili yaptı ve süt hormonu yüksek çıktı. Ultrasonla baktı ve "Yumurtalıkların bu yüzden çalışmıyor" dedi. Bana ilaç verdi, kullandım. Yenidon doktora gittim, kan tahlili yapıldı, süt hormonu düşmüş. Ama ben hâlâ adet göremedim.  ilacı kullandıktan sonra eşimle ilişkiye girerken kasıklarımda çok ağrı hissettim. Hiç böyle olmazdı, düzelir mi? Adetlerimin düzene girmesi için ne yapmam gerekir?

Adet Düzensizliği


Prof.Dr. Derin KÖSEBAYProlaktin hormonu normal değerlerin üzerine çıkarsa adet düzensizliği, adet aralarının açılması ve adetin tamamen kesilmesine neden olabilir

Yüksek seviyelerde hastanın memesinden süte benzer bir sıvı da gelebilir. Bu hormonun yükselmesi, yumurtlama fonksiyonunu durdurur ve bu nedenle de gebeliğin oluşmasını önler. Prolaktin yüksekliğini tedavi etmek için verilen ilaçlarla hormon seviyesi normale iner, yumurtlama tekrar başlar. Bu arada adeti gecikmiş birçok kadın gebe kalmış ve gebeliğini çok ileri haftalarda fark etmiştir. Yani sizin için de gebelik söz konusu olabilir. Doktorunuza başvurmanızda yarar var. Kasıklarınızdan ağrının nedenini muayeneden sonra doktorunuz size söyleyecektir.

Adet Süresini Kısaltmak - Adet Dönemi Eğzersizleri - Adet Döneminde Beslenme
Adet Sancıları İçin Doğal Kür I - II (Prof.Dr. İbrahim Saraçoğlu)

3 Ayda bir smear alınması önerildi.

Ara ara vajinal mantar enfeksiyonu yaşıyorum. Fitil ve ilaç kullanıyorum geçiyor. Adet düzenim normal. Vajinamda sivilce mevcut değil ama bazen makatımda kaşıntı ve çatlak oluyor. Başka bir şikayetim yok. Smear alındı, çıkan sonucu size yazıyorum. Doktorum "3-6 ay sonra smear tekrarı ile kontrolü önerilebilir" dedi. Hiç doğum yapmadım. Bana nasıl bir tedavi önerirsiniz?

ASCUS için yapılacak şeyler şunlar:
1) Kolposkop ile muayene olmak (Kolonoskopi Video)
2) HPV tayini yaptırmak veya smear'ı 3 ay sonra tekrarlamak. Ben kolposkopla bakılarak anormal bir görüntü varsa oradan biyopsi yapılmasını tavsiye ederim. Merak etmeyin, sanırım önemli bir şey çıkmaz.

- Smear Testi Nedir ve Nasıl Uygulanır Op.Dr. Alper Mumcu

Cinsel organımda sivilce gibi bir şey çıktı

31 yaşındayım. Cinsel organımın dış kısmında, sivilceye benzeyen ve aşırı kaşıntıya neden olan kabarcıklar çıkmaya başladı. Bana ne önerirsiniz?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Bu anlattıklarınız bizim kondilom dediğimiz virütik bir enfeksiyonun belirtileri gibi. En kısa zamanda doktora gidin ve gerekli tahlilleri yaptıktan sonra tedavinize başlasın. Eğer düşündüğüm hastalıksa beklemekle geçmez, aksine daha büyür ve yayılır.

0 yorum:

Yorum Gönder