29 Aralık 2010 Çarşamba

ANNE OLMAK HAYAL DEĞİL

Kadın ve erkek bebek hayali kuruyor ama olmuyor. Doktora gidiliyor, basit testler yapılıyor ama sorun ortaya çıkmıyor, İşte bu durumda daha detaylı testler yapılmalı. Çünkü modern tıp ilerledi, kadının yumurtalığı, rahmi varsa, erkekte de bir sperm bulunuyorsa anne, baba olmak hayal değil. Umudunuzu kaybetmeyin...

Dış gebelik geçirdim

35 yaşındayım. Bir çocuğum var. 6 ay önce dış gebelikten ameliyat oldum, bir tüpüm alındı. Daha sonra hiç adet görmedim. Ameliyattan 1 ay sonra doktorum yumurtalıklarımın çalıştığını ve çatlama olmadığını söyledi. Hormon ilacı verdi. Kullandım ama çok az koyu renkli akıntım var. Doktorum "Dış gebelikten sonra böyle durumlar olabilir" diyor. Siz ne dersiniz?

CEVAP: Dış gebelik ameliyatında sadece bir tüpünüz alınmış. Bu nedenle adet olmamanız pek anlaşılır gibi değil. Çünkü adet olma ile tüplerin hemen hemen hiçbir alakası yok. Yumurtalıklar gereken hormonları çıkarırsa ve rahimde de bir problem yok ise adet olmanız gerek. Sizin hormonlarınızın ölçülmesi lazım. Yumurtalık hormonları azalmış olabilir veya prolaktin hormonunda ani bir yükselme olabilir. Bunların incelenmesi gerekiyor. Çıkan sonuçlara göre doktorunuz gereken tavsiyeleri yapacaktır, sevgiler...

İkimizde de sorun yok ama...

32 yaşındayım. Evleneli 1.5 yıl oldu ve 5 ay doğum kontrol hapı kullandım. 8 aydır korunmuyoruz ama hamile kalamıyorum. Doktora gittim, muayene neticesinde bir sorun çıkmadı. Eşimde de sorun yokmuş. Ne yapabilirim?

CEVAP : "Muayene olduk bir sorun çıkmadı ama bebek olmuyor" diyorsunuz. Ne yapılabilir? Burada ya biraz daha zamana ihtiyacınız var ya da daha ciddi araştırılmaya... Bugün artık rahmi, yumurtalığı olan ve eşinde de bir tane bile spermi olan çiftin gebe kalamaması çok küçük bir olasılık. Modern tıbbın bu konuda verdiği pek çok imkan var. Sadece basit muayene ile birçok problemi anlamak mümkün değil. Mesela yumurtlamanın olup olmadığı, bazı hormon ölçümleri ve ultrason muayeneleri ile anlaşılabilmekte. Tüplerin açık olup olmadığını anlamak için rahim filmi çekilmeli. Eğer bu incelemeler yapılmadı ise doktorunuzla görüşün. Eminim gereken araştırmaları doktorunuz yaptıracaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder