16 Ocak 2011 Pazar

MENOPOZDA KANAMA VARSA

Kadınlar adetten kesildikten sonra rahmin en iç tabakasının incelmiş ve 5 milimetrenin altında olması gerekir. Bu kalınlık artmışsa ve menopoza girmiş bir kadında kanama olmuşsa mutlaka rahim içinden kürtajla parça alınıp tahlil yapılması gerekir.
Vajinal bölgede kuruluk ve isteksizlik başladı.

Yaklaşık 3 aydır doğum kontrol hapı kullanıyorum. Vajinal bölgede kuruluk cinsel isteksizlik başladı. Bu rahatsızlıkların kullandığım hapla ilgisi var mıdır?

CEVAP
Yaşınızı yazsaydınız belki daha doğru tahminde bulunabilirdim. Doğum kontrol hapları genel olarak bahsettiğiniz şikayetleri yapmaz. Ayrıca bahsettiğiniz şikayetlerin tek bir nedeni yok. Menopoza yakın dönemdeki kadınlar vajinada kuruluktan, bazıları da cinsel isteksizlikten şikayet eder. Bunun yanında psikolojik nedenlerden dolayı genç kadınlarda da benzer şikayetler olabiliyor. Sonuç olarak sizin doğum kontrol haplarını sorumlu tutmanız doğru olmayabilir. Kadın doğum uzmanıyla görüşmeniz sanırım uygun olacak.

Rahim kalınlaşmış, ameliyat olmalı mıyım?

2 yıl önce menopoza girdim. Geçtiğimiz gün az da olsa kanamam oldu. Doktora gittim. Ultrason çektiler ve rahim kalınlaşması teşhisi konuldu. Acilen kürtaj olmam gerektiğini söylediler. Sizce de uygun olan bu mu?

CEVAP
Adetten kesildikten sonra rahmin en iç tabakası (Bu tabaka her adet kanamasında dışarı atılır ve adetten hemen sonra bakılınca kalınlığı çok azdır 2-3 mm, fakat yaklaşıldığı zaman bu kalınlık 12-15 mm olabilir) incelmiş ve 5 mm'nin altında olması gerekir. Eğer bu kalınlık artmışsa ve menopoza girmiş bir kadında kanama olmuşsa kesinlikle rahim içinden kürtaj ile parça alınıp tahlil edilmesi gerekir. Rahim içinde polip gibi masum şeyler olabileceği gibi bu belirtiler rahim kanserinin erken belirtisi de olabilir.

Benim çocuğum olmayacak mı?

23 yaşındayım ve 1.5 yıllık evliyim. Adetlerim düzensiz oluyor, ilaç kullandım. Yumurtalıklarım çalışmıyormuş. Ancak 2 kere hormon testi yaptırdım, sorun yoktu. 7 aydır başka bir ilaç içiyorum ama adet görmüyorum. Sabah ve akşam içtiğim ilaçlarım var ancak bir de gece yarım içtiğim bir hapım daha var. Kilo aldığım ve tüylenme olduğu için 2 gündür doktorumun bilgisi olmadan bıraktım. Doktorum ilaçları tüylenme olmasın diye içtiğimi söyledi. Çocuk istiyorum ama 7 aydır adet düzensizliğimle ilgili hiçbir gelişme yok. Ne yapmam gerekiyor? Çocuğum olmayacak mı?

CEVAP
Öncelikle kortizon tipi ilaçları doktorun bilgisi olmadan bırakmanız çok yanlış. Sizde hormonal bir bozukluk var ve bunun tedasi için doktorunuzun verdiği tedavi planını aynen uygulamalısınız. Yumurtalıklardaki bozukluk pek çok organı etkiler (tiroid, böbreküstü bezi gibi), tedavide bunların hepsini beraber değerlendirmek gerekiyor. Çocuk konusuna gelince; gebeliğin olmaması sadece hormonal bozukluklardan kaynaklanmaz. Daha pek çok faktör gebeliği engelleyebilir (Eşinizin sperm durumu, rahim kanallarının açık olup olmaması, tubaların ve rahmin iç yapısı vb). Bunların da incelenmesi gerekiyor. Ben jinekolojik endokrinoloji ağırlıklı çalışan bir merkeze müracaat etmenizi önereceğim.

0 yorum:

Yorum Gönder