16 Ocak 2011 Pazar

GEBELİK İÇİN NE KADAR SÜRE GEREKLİ?

Çiftler çocuk istemediği dönemde prezervatif, doğum kontrol hapları, spiral gibi yöntemlerle gebeliği engelliyor. Hanımlar, korunmayı bırakır bırakmaz hamile kalamazsanız paniğe kapılmayın, en az 5-6 ay bekleyin

Polikistik over teşhisi konuldu.

20 yaşındayım, bana polikistik over teşhisi konuldu. Diane 35 adlı ilacı kullanmaya başladım. Ailemde meme kanseri var. Bu ilaç meme kanserini tetikler mi? Rahatlıkla kullanabilir miyim?

Cevap : Meme kanseri ve hormon ilişkisi uzun zamandır tartışılıyor. Son 5 yıl içinde menopozda hormon kullanımı meme kanserine yol açıyor diye ortaya çıkan söylemler pek çok kadını hormon eksikliğinin yaptığı sıkıntılarla yaşamaya mecbur bıraktı. Aslında doktor kontrolünde hormon kullanımının çok riskli olduğunu sanmıyorum ve ayrıca kullanılan hormonların kanseri başlattığını bugüne kadar kimsenin kanıtlayamadığını da söylemek istiyorum. Bugün milyonlarca hormon kullanmayan kadında da meme kanseri görülebiliyor. Kullandığınız ilaç için de durum aynı. Bu konularla yeterince uğraşmayan biri size bu ilacı kullanmamanızı söyleyebilir. Doktor kontrollerini ihmal etmeden bence kullanabilirsiniz. Zaten çok uzun yıllar kullanmanıza herhalde gerek kalmayacaktır. (Polikistik Over ve Beslenme)
Anne Olmak İstiyorum

2.5 yıldır evliyim. Adetlerim başta düzenliydi, sonradan her ay günüm geçmeye başladı. Birçok tedavi gördüm. Tüplerde tıkanıklık, hormon bozukluğu, kan tahlilinde hiçbir sorun çıkmadı. Sadece yumurtalıklarımda zayıflık var. Bunun tedavisini gördüm, yine de sonuç vermedi. Eşimde problem yok. Çocuğumun olacağını söylüyorlar ama zamana mı bırakmalıyım yoksa başka tedaviler gerekir mi? Ben anne olmak istiyorum.

Cevap : Anlaşıldığı kadarıyla gebe kalmanızı engelleyen önemli bir bozukluk yok gibi... Yumurtlamada zayıflık ne anlama geliyor tam anlamadım ama
yaşınız 30'un altında ise bir başka doktorun da görüşünü almanızı önereceğim. Yaşınız 30'u geçiyorsa bu öneriyi daha şiddetle yapıyorum. Hele 35'e yaklaşıyorsa en kısa zamanda bir tüp bebek merkezine müracaat etmenizi tavsiye ediyorum.

Kistler ileride sorun çıkarır mı?

1.5 yıldır evliyim, 26 yaşındayım. Adet düzensizliği yaşıyorum (Bekarken de yaşardım). 1.5 veya 2 ayda bir adet görüyorum. Doktor kontrollerimi aksatmıyorum. 3 ay önce korunmayı (prezervatif) bıraktık. Bebek istiyoruz. Geçenlerde tekrar kontrole gittiğimde yapılan testlerde rahmin ve hormonların temiz olduğu, fakat sağ yumurtalığımda 3-4 tane çok ufak kist olduğu söylendi. Doktor bunun düzensizlikten kaynaklandığını ve bebek olmasına engel olmadığını söyledi. Fakat herhangi bir tedavi uygulamadı. Bu kistler herhangi bir sorun çıkanr mı? İleride cerrahi müdahale ile alınırsa hiç doğum yapmamış olduğum için hamile kalma şansım olur mu?

Cevap:
Korunmayı bırakalı daha 3 ay olmuş. Bu süre gebe kalamıyorum diyebilmek için çok erken en az 5-6 ay daha bekleyin. Hâlâ olmuyorsa o zaman tedavi için doktorunuza tekrar başvurun. Yumurtalığınızda olan ufak kistlerin ne olduğunu bu kadar kısa bir tarif ile değerlendirmeye çalışmam olanaksız. Fakat sizi kontrol eden doktor bunları önemli bulmadığına göre şimdilik üzerinde durmanıza bence gerek yok. Sevgiler.

0 yorum:

Yorum Gönder